Creu i Agustina: “A Barcelona, la cultura del cotxe no té qui li faci ombra”

El passat 21 de juliol ‘El Periódico de Catalunya’ publicava un article que titulaven: “Els experts veuen BCN inmadura per deixar que la bici passi en vermell”, destacant la seva legalitat, però també l’indisciplina del ciclista en algunes situacions.

L’article va comptar amb la participació de Creu i Agustina, president del Gremi de Comerciants de Bicicletes de Catalunya.

Veiem un resum de l’article:

“Tot el que envolta la bici a Barcelona genera passions trobades. El ciclisme urbà no deixa indiferent a ningú: rebuig o adoració, hi ha poc marge per als grisos. I cadascú, amb les seves respectables raons, encara que tots d’acord que aquesta no és una moda passatgera. La notícia publicada ahir en aquest diari sobre la possibilitat que les bicicletes passin en vermell en segons quins creus enfrontar a uns i altres a internet. El que està sobre la taula, però, no és la legalització d’una indisciplina, com molts van voler veure. París l’aplicarà després de diversos anys de proves que han demostrat que el nombre d’accidents no augmenta i que la fluïdesa del trànsit s’incrementa. La qüestió és si la capital catalana està preparada per importar aquesta idea. Des del punt de vista del vianant (llista de testimonis de la part superior), el recel és evident.

Ester Boada és la presidenta de l’Associació de Bicitours de Barcelona i propietària de l’empresa Un Cotxe Menys, la primera que, a mitjans dels 90, va posar bicicletes al servei dels turistes. Veu factible que els ciclistes tinguin un cediu el pas en comptes d’un semàfor en segons quins interseccions, i es recolza en la percepció que la ciutat “és avui molt més fort en matèria de bicicleta que anys enrere”. “Veig un canvi cultural potent però encara queda un llarg camí cap a la maduresa”, assenyala. Creu Agustina, president del Gremi de Comerciants de Bicicletes i propietari de la botiga Cicloturisme, es recorda dels temps de l’alcalde Pasqual Maragall, quan es van pintar els carrils bici de Consell de Cent i Diputació. “Els veïns, els comerciants, tota l’opinió pública va estar en contra. I mira ara, ¿a qui se li acudiria posar en dubte la necessitat d’aquests dos corredors?”. Defensa el pla parisenc, tot i que admet que requereix “valentia i voluntat política en una ciutat en la qual cultura del cotxe no té qui li faci ombra”.

També intervenen el socialista Daniel Mòdol, i Ricard Riol, president de l’Associació Promoció del Transport Públic (PTP).

Foto: www.bicitoursbarcelona.org

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin