El sector de la bicicleta genera cada any a Catalunya 1.300 milions de manera directa

L’impacte econòmic del sector de la bicicleta genera a Catalunya 1.300 milions d’euros anuals, segons indica l’últim informe d’impacte econòmic del sector que s’ha presentar durant la reunió de la Taula de la Bicicleta.
L’estudi distingeix el sector del comerç i la indústria, el cicloturisme, l’esport i la inversió en infraestructures. D’una banda, determina que la venda de bicicletes i components dóna feina a 2.100 treballadors a Catalunya, i suposa prop de 580 milions de volum de negoci a l’any.

Pel que fa a la pràctica del cicloturisme, l’impacte econòmic associat (amb pernoctacions) supera els 285 milions en l’any, mentre que l’excursionisme amb bicicleta genera uns 330 milions. L’ús de la bici amb la qual es recorren més km a l’any és l’esport, que genera prop de 40 milions d’impacte cada any, entre esdeveniments esportius (27 milions), ciclisme professional (4 milions), clubs esportius, escoles de ciclisme i federacions (7 milions).

Finalment, l’informe situa la inversió en infraestructures ciclistes i l’impuls de l’ús de la bicicleta al voltant dels 65 milions anuals, repartits entre infraestructures urbanes (25 milions), interurbanes (10 milions), sistema de bicicleta púbica i estratègies de foment de la mobilitat quotidiana en bicicleta (17 milions, i inversió privada en projectes de vies ciclistes (13 milions).

90 milions d’estalvi vinculat al trànsit i el medi ambient
D’altra banda, l’informe també parla dels impactes indirectes, que es refereixen a l’estalvi generat relacionat amb les externalitats que incideixen en l’economia d’un territori (contaminació de l’aire, soroll, canvi climàtic, congestió, etc.), suposant que aquests desplaçaments amb bicicleta s’haguessin fet amb vehicle privat.

En aquest sentit, l’estudi xifra l’estalvi a Catalunya vinculat a l’accidentalitat, la contaminació de l’aire, el canvi climàtic, el soroll, la construcció de vehicles, la congestió, l’ús d’infraestructures viàries i altres impactes mediambientals en uns 90 milions.

10 quilòmetres nous de carrils bici a 2017
En el marc de la reunió, també s’ha fet balanç de les actuacions en marxa per ampliar la xarxa ciclista. En aquest sentit, el Departament de Territori i Sostenibilitat posarà en servei el 2017 Catalunya prop de 10 quilòmetres nous de carrils bici, corresponents a 7 actuacions al Baix Llobregat, Vallès Oriental, Bages, la Selva i el Ripollès. Alguns d’aquests carrils bici es construeixen en el marc d’obres de millora i condicionament d’alguns trams de carretera.


• Ampliació del viaducte C-31 sobre el riu Llobregat – 0,2 km – 0,4 milions d’euros
• Via ciclista a la B-204 Viladecans- del Prat – 0,9 km – 0,8 milions d’euros *
• Via ciclista a la carretera BV-5301 a Santa Maria de Palautordera – 2 km – 0,8 milions d’euros
• Condicionament de la carretera de Viladordis entre la Ronda de Manresa (C-55) i la C-16 al 0,9 km – 2,3 milions d’euros *
• Via ciclista del Ter (tram Sant Joan de les Abadesses-Colònia Llaudet) – 2,3 km – 1,1 MEUR
• Via ciclista del Ter (tram Camprodon Llanars) – 1,7 km – 0,3 milions d’euros
• Condicionament de la C-25 Riudellots – Campllong – 1,8 km – 2,6 milions d’euros *
* Cost global de l’actuació en el qual s’inclou la via ciclista

Informació de Tradebike

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin