Oficial: Ensenyament implanta formació en la mecànica de les bicicletes a l’Institut Vall d’Hebron de Barcelona

El Departament d’Ensenyament, la Federació Catalana de Ciclisme i el Gremi de Comerciants de Bicicletes de Catalunya han signat a un conveni de col·laboració amb l’objectiu d’oferir formació especialitzada en la mecànica de les bicicletes. Concretament, per implantar una oferta parcial, adreçada a persones vinculades a la Federació Catalana de Ciclisme, dins del cicle formatiu de grau mitjà de Conducció d’activitats fisicoesportives en el medi natural que es realitza a l’Institut Vall d’Hebron.

De cara al curs 2016-2017 la Federació Catalana de Ciclisme impartirà un curs especialitzat amb un màxim de 30 places, que inclourà un crèdit de conducció de grups en bicicletes, de 200 hores de durada, a les instal·lacions de la Federació. Així mateix, es facilitarà que els professionals que el cursin puguin desenvolupar parcialment el crèdit de formació en centres de treball en botigues-taller associades al Gremi de Comerciants de Bicicletes de Catalunya.

El conveni també preveu que la Federació Catalana de Ciclisme i el Gremi de Comerciants de Bicicletes de Catalunya facilitin la possibilitat de realitzar estades formatives del professorat, i que el Gremi de Comerciants promogui llocs de pràctiques pels alumnes de l’Institut Vall d’Hebron en botigues-taller associades al Gremi de Comerciants de Bicicletes de Catalunya.

Aquesta actuació respon a la creixent demanda de formació de la mecànica de les bicicletes, arran del notable increment de l’ús d’aquest vehicle en les seves diverses modalitats. L’objectiu del Departament és desenvolupar una oferta de formació professional inicial que pugui donar a la societat una resposta de professionalització dinàmica i ajustada a les demandes socials i econòmiques del moment.