Orbea adverteix que l’actual política de programacions de les marques posa en perill els comerciants

El global sales Manager d’Orbea, Gonzalo García de Salazar, creu que “els proveïdors no poden traslladar els seus problemes amb els estocs als detallistes perquè si posem en perill els comerciants, posem en perill a tot el canal”. Per tant, creu més en un model empresarial de reposicions, tal com es pot llegir al web CMD.

“El mercat viu un moment molt turbulent”, ha reconegut Gonzalo García de Salazar. El directiu assenyala que “moltes botigues estan patint greument, en els seus magatzems i en la seva liquiditat financera, les conseqüències del model empresarial basat en les programacions que desenvolupen moltes de les grans marques”.

Per a García de Salazar, que abans del seu pas per Trek i de la seva implicació actual amb Orbea com global sales manager de la marca basca, va ser detallista de la cadena ciclista durant més d’una dècada, “el futur està en el model de reposició. La producció s’ha d’intentar ajustar al màxim a la demanda i el risc no pot bolcar-se en gran mesura en els detallistes com ha vingut succeint en els últims temps. No pot ser que els subministradors traslladin els seus problemes als comerciants perquè si posem en perill els minoristes, posem en perill a tot el canal .

Tot i això, anima als minoristes a “anar més enllà de l’estricte marge comercial. Seria recomanable que els comerciants estudiessin en profunditat les propostes de cada segell avaluant el model de negoci de la marca (si és eminentment programador o de reposició), si li pressiona; les facilitats que cada marca els ofereix per reposar, la rapidesa d’aquest servei, la rotació del producte de l’ensenya a la botiga, la implicació a nivell de magatzem‘ que li exigeix, la inversió mínima que li reclama i els efectes que aquesta tindrà sobre la liquiditat del seu establiment “.