Vols traspassar el teu negoci? Coneixes algú que estigui interessat?

Dimarts passat es va celebrar l’última presentació del projecte Reempresa de l’any 2015, que va tenir lloc a la ciutat de Barcelona.

Albert Colomer, director del Centre de Reempresa de Catalunya, va emfatitzar que l’objectiu principal de Reempresa és salvaguardar el patrimoni comercial del país i evitar fractures dins de la trama urbana. En paraules de Colomer, “hem d’aconseguir que a Catalunya les empreses no es traspassin, sinó que es reempreguin”.

Us recordem que Reempresa és un nou model d’emprenedoria i de creixement empresarial, pel qual un nou emprenedor –reemprenedor– pren el testimoni en la gestió d’una empresa ja existent, la compra en la seva totalitat per continuar-ne l’activitat i salvaguardar, d’aquesta manera, el patrimoni empresarial individual i col·lectiu, per fer-la créixer, sense haver de passar per la fase de crear-la.

En menys de dos anys, més de 560 empreses s’han acollit a Reempresa. Un 35,25% d’aquestes pertanyen al sector del comerç, i els traspassos realitzats sumen unes transaccions per valor de més de 8 milions d’euros.

Per la seva banda, el Sr. Antoni Abad, president de la CECOT, va explicar que el preu mitjà per al traspàs d’un comerç se situa al voltant dels 43.000 euros i l’índex d’èxit, és a dir, de la continuïtat del negoci un cop “reemprés” / “traspassat”, se situa al voltant d’un 90%, per la qual cosa el comerciant que ha cedit el negoci té garantida, també, una renda mensualment.

Podeu trobar més informació sobre aquest tema a la següent pàgina web: www.reempresa.org/ccc